Fashion&Beauty

5 piese must have pentru sezonul de primavara! Tipsuri de fashion de la designerul Clara Rotescu!

By  | 

Vinde in 17 tari si si-a propus sa duca moda la un alt nivel! Am vorbit despre fashion si tendintele noului an, dar si despre piesele must have ale sezonului de primavara cu designerul Clara Rotescu. Miau by Clara Rotescu este deja un brand recunoscut international, iar creatiile sale au apărut in reviste precum Harper’s Sofia, Vogue Italia sau L’Officiel Olanda. Sa aflam astfel cum sa fim la moda, chiar de la un designer roman cu experienta care se pregateste sa-si prezinte curand noua colectie la Paris Fashion Week.

                                                               Designerul Clara Rotescu

  • Ce se poarta anul acesta in materie de printuri, culori? 

Primavara si vara anului acesta sunt dominate de bucurie vizuala, de “joaca”, de “iubire”: fuste creion, pene, paiete, plastic, ciucuri, suprapuneri, franjuri, toate laolata cu flori, culori, creeaza o adevarata feerie, extrem de feminina. O reinventare a feminitatii, preluand temele verilor trecute.

 

Vorbim despre doua palete coloristice: culori fondante vs. culori puternice, vii. Daca ne referim la culorile fondante, toata paleta coloristic se regaseste in colectiile tututror designerilor renumiti: de la pastelurile  utilizate de catre Max Mara (roz, lemon), pana la Violetul de Parma folosit de Victoria Beckham, sau papaja. In contradictie cu pastelurile, vin nuantele stralucitoare din paleta primara, care genereaza confidenta si un efect irezistibil. Ele au fost folosite de catre Marni, Rocksanda sau Aalto.

  • Care sunt piesele must have pentru sezonul de primavara? Da-mi, te rog, 5 recomandari esentiale!

    Denimul ramane un outfit de rezistenta al sezonului estival, alaturi de trench, care este piesa nelipsita a oricarei garderobe feminine. Promovat de Tom Ford, Versus si Nina Ricci, denimul a fost transformat intr-un costum plin de senzualitate, in timp ce trench-ul – brodat cu flori de catre McQueen sau destructurat de catre Margiela – este una dintre cele mai versatile piese, luand pe alocuri locul rochiilor. Tot o piesa must-have a sezonului este fusta creion promovata de catre Balenciaga, Hermes sau  Off-White, purtata cu sosete si sandale! Vara 2018 ne recomanda sa uitam de fusta mini si sa apelam- asa cum ne recomanda Vuitton, Chloe, Saint Laurent, Nina Ricci – la pantalonul scurt, varianta de matase sau piele. De asemenea, rochia-furou este regasita intr-o formula imbunatatita/imbogatita: brodata cu cristale precum la Christopher Kane, paiete la Preen, tulle la Coach. Piesa excentrica a sezonului este trench-ul de plastic propus de Chanel, Valentino sau Calvin Klein. Cat despre texturi, vara 2018 este caracterizata prin structuri frivole: matase, pene marabou, buline sau franjuri. Sau toate impreuna.

  • Ce nu trebuie sa lipseasca din garderoba unei fashioniste? Dar a unei femei obisnuite?

Trăim timpurile in care oamenii dezbrăcați nu au nici o influența in societate. Evident, haina îl face le om, in conditiile in care moda reprezintă un limbaj instantaneu. De aceea, as recomanda piese care sunt esențiale in garderoba fiecărei femei: o cămașă albă extraodinară, o pereche de jeans indigo, un pulover cashmir, un trench, o pereche de balerini și o pereche de stiletto, o geanta frumoasa și nenumărate accesorii extraordinare. O rochie de bumbac tip cămașă albă pentru vara, un t-Short alb, o pereche de pantaloni kaki și accesorii vintage. O fashionista va găsi nenumărate subtilități de stil pentru a-și combina piesele vestimentare, in timp ce, poate, o femeie obișnuita, le poate asorta in cel mai clasic /standard mod, fără însă a fi lipsită de frumusețe/eleganta.

  • Cum poti arata la moda cu bani putini?

Niciodată nu am considerat ca banii reprezintă o problema in vederea unui Look sofisticat. Moda este cea care se cumpara, dar stilul niciodată. De pilda, geanta de 29 de lire purtată de Kate Moss in urma cu ani, a făcut înconjurul lumii, devenind unul dintre itemurile must-have ale aceluiași sezon. După care a fost tricoul alb VNeck H&M purtat de Kanye West. Acestea sunt demonstratii ca o piesa frumoasa nu este neaparat scumpă, iar aceste juxtapuneri neașteptate sau simbioze imperfecte conferă individualitate, unicitate persoanei care și le asuma. Asortarea umor piese antagonice, unele mai scumpe, altele vechi, altele ieftine, înseamnă sa îmbraci straiele imprevizibilului, dându-i o parte din tine. Înseamnă stil. Poți avea stil îmbrăcată din Obor, din piața sau din orice magazin second-hand. A fi îmbrăcată bine nu înseamnă a fi un brad de Crăciun cu globuri de brand!

  • Care sunt piesele tale vestimentare de rezistenta?

Fiecare sezon vine cu câteva piese de rezistența, fără a fi însă unele din ultimele colectii neaparat. De altfel, nu sunt un brand addict. Pentru Paris Fashion Week însă am pregătite câteva piese, nu neaparat de rezistenta, cât unele care îmbina utilul/ confortabilul: o pereche de sneakersi Balenciaga și doua perechi de papuci cu blana și catifea Gucci (fără aceștia nu plec!), o geanta incapatoare Fendi, un trench de cashmir lung pana in pamant Max Mara…iubesc sacourile, așa ca fiecare sezon vine cu o mini-colecție de sacouri, cu pulovere clasice de cashmir și o duzina de tricouri Cos, îmi plac hainele și îmi cumpăr dintotdeauna de oriunde îmi plac. Îmi plac accesoriile, îmi cumpăr de la un designer din Spania, Maite Cárdenas, in fiecare an, cand merg de la Barcelona Bridal Fair.

  • Cum iti place sa te imbraci?

Sport-elegant. In general nu port tocuri și plecând de la ora 7.30 in fiecare zi de acasă, nu am cum sa fiu îmbrăcată gen Anna Dello Russo. Sincer, așa mi-ar plăcea sa ma îmbrac in fiecare zi!!! In interiorul meu, sunt o mică rusoaica care s-ar găti de dimineața pina seara, dar viața bate filmul…

  • Stiu ca iti merge foarte bine business-ul si iti vinzi hainele in 7 tari. Unde anume? Si ce vinzi cel mai bine? Ce modele sunt cautate de cei de afara?

Fac export din primii ani de design vestimentar, cand vindeam 300 de paltoane in campanii on-line pe piața rusa. De cinci ani insa fac export sub Brandul Miau by Clara Rotescu in 12 si, mai tarziu 15-17 tari, in unele dintre cele mai importante magazine multibrand ale lumii. Vând cu un corner dedicat in Salaam, unul dintre cele mai exclusiviste department Store-URI din lume, in Qatar, între Etro și Dolce Gabbana; vând cu corner dedicat in Harvey Nichols Saudi și Kuweit, vând in Sauce-Dubai, declarat the Moat jet-Setter shops in the WORLD de către London Fashion Week. Vând in toate țările din Orientul MIjlociu, in Italia, Spania, Elvetia, in Federația Rusa și țările din fostul bloc sovietic- Kazahstan și Georgia. Vând in Singapore și încerc sa intru pe piața americană prin showroom-ul care ma reprezintă din Los Angeles. Imbraca pentru evenimente rochii de seara Miau vedete precum Kerry Washington, Kelly Osbourne, Camilla Banus. Anul trecut, Yara Shahidi a fost declarată pe Locul 3 la rubrica de best-dressed de către Vogue SUA, intr-o rochie semnată Miau by Clara Rotescu. Rochiile mele au apărut in reviste precum Harper’s Sofia, Vogue Italia sau L’Officiel Olanda.

  • De la ce preturi pornesc rochiile tale si care este cea mai scumpa?

In magazinele internationale rochiile variaza intre 1200 si 2200 /2500 de euro, fustele 600 de euro și bluzele de dantela au pretul de 350 euro.

  • Ai facut vreodata rabat la materiale?

Nu, niciodata. Am suferit ca nu reușesc sa-mi fac materiale așa cum visez, dar încet-încet, furnizorii mei, care nu sunt romani, au început sa creadă in Brandul Miau, sa-i acorde credit și vor chiar sa sponsorizeze colecții capsula cu materiale dedicate. Acesta este un început. Mi-as dori sa realizez încă doua linii și sper ca începând cu anul viitor sa reușesc.

  • Ai ramas cu gandul la Dubai si am auzit ca ti-ai dori sa te muti la un moment dat acolo. Asa este?

Nisipul fierbinte al Orientului are o semnificație sufleteasca pentru mine. Ca și caldura torida care se abate pe crenelurile castelelor maure din Spania. E ca și cum m-as întoarce acasa… Rezonez cu aceste locuri și sper ca intr-o zi, sa am acolo o casa pe malul marii…

  • Te pregatesti pentru targul de la Paris! Ce presupune acest lucru si  cu  cate creatii vei fi prezenta acolo?

Este a 12-a ediție la care particip in cadrul Paris Fashion Week, intr-un Showroom independent, dedicat rochiilor de seara, din Ritz – Showroom Beautiful. Este cel mai important moment in care designerii se întâlnesc cu buyerii din toată lumea, practic, este ora zero a modei. Sunt cinci zile efective de munca, de la 8 dimineața pana la 10 seara, cand eu și echipa mea luam comenzi pentru sezonul toamna-iarna 2018/19. Am o colecție care cuprinde 100-120 de piese, iar ca preview al acesteia, pe 28 Februarie , particip in trunk show-ul organizat de Federația Romană de Design și Accesorii in Castelul Behague, alături de alți colegi romani – Cristian Samfira, Cătălin Botezatu, Ludmila Corlateanu, Ramona Filip și Brandul Cristallini. Este un moment important, realizat cu sprijinul Ministerului pentru Mediul de Afaceri din România, unde brandurile românești prezente in Showroom-urile din Paris își pot invita buyerii pentru a vedea colecțiile.

  • Care sunt designerii tai preferati?

Sacai, Max Mara, gentile  Otilia Flonta, Gucci sau Fendi, basketii Balenciaga, Dior, fără doar și poate, sacourile Chanel, accesoriile Irina Wagner, pălăriile Fandacsia, rochiile Rochas sau Temperley, Zadig & Voltaire, Dice Hayek.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *