Lifestyle

Cinci aeronave Flying Bulls vor anima cerul la BIAS, dar și nordul Litoralului românesc în acest weekend

By  | 

 Cinci dintre cele mai spectaculoase aeronave ale Flying Bulls – B-25J MITCHELL, CHANCE VOUGHT F4U-4 “CORSAIR”, două ALPHA JET D-IFDM și NORTH AMERICAN T-28B TROJAN vor putea fi admirate în acest week-end pe cer la Bucharest International Air Show. În plus, turiștii aflați pe plajele din Mamaia Nord vor avea ocazia să vadă un adevărat spectacol pe cer în jurul prânzului.

Despre B-25J MITCHELL

Cu înfățișarea sa retro, Mitchell-ul de un argintiu scăpărător reprezintă o atracție deosebită, chiar și în valoroasa colecție Flying Bulls. Construit în Kansas City, în 1945, a împărtășit norocul Corsair-ului de a nu fi trebuit să participe la razboi. A fost folosit, în schimb, ca platformă electronică de testare. Mai tarziu, a fost transportat la Baza Aeriana Davis Arizona, un cimitir de avioane, unde a fost pus la pastrare. A fost intretinut in conditii bune, iar, in anii ’70, a fost achiztionat de o companie de pompieri pentru a fi folosit la stingerea din aer a incendiilor. Nu a mai ajuns sa fie utilizat in acest fel, traseul sau trecand, in 1980, pe la un club de zbor din Kansas City care l-a rebotezat Fantoma Fairfax. Zborurile au continuat pana in 1994, cand a intrat in atentia si, apoi, in proprietatea lui Sigi Angerer, cel care avea sa devina pilotul sef al Flying Bulls. In colectia care cuprindea deja Corsair-ul, T-28B-ul si modelul Gruman Widgeon, un B-25 ar fi fost o atractie noua . Mai inainte, avea, insa, nevoie sa fie pus la punct. A trecut printr-o revizie completa in Statele Unite, a fost restaurat si convertit intr-o varianta civila, cu un interior comfortabil. Pana in septembrie 1997, lucrarile s-au incheiat si Mitchell-ul era pregatit sa zboare spre Europa, peste Atlanticul de Nord. La inceputul lui 2001, aeronava a fost mutata la Aeroportul din Salzburg. Acum, avionul incanta cu frumoasa lui linie, functionand ca model pentru fotografii sau zburand la spectacolele aeriene. 

B-25J Mitchell va fi pilotat de catre Raimund Riedman și Hans Pallaske.

Mai multe informatii despre aeronava sunt disponibile aici.

Despre CHANCE VOUGHT F4U-4 “CORSAIR”

La fel ca în cazul brand-urilor de mașini, toți producătorii majori de ceasuri creează o capodoperă – un produs de vază care este asociat cu respectiva companie. De cele mai multe ori, aceste rarități sunt vânate de colecționari și sunt foarte scumpe. Pentru a atinge acest nivel de perfecționism, e nevoie de precizie în dezvoltarea și procesarea acestor produse. Este imposibil să faci rabat la producție sau materiale. În ceea ce privește aeronavele, mai ales cele de război, Corsair este un nume ce face orice pasionat să tresară. În prezent, doar patru modele produse de Chance Vought Aircraft Inc. pot fi văzute pe cerul din Europa. În total există în jur de 15 avioane Corsair în toată lumea.

Cel pilotat de Flying Bulls are o istorie lungă: a fost unul dintre cele 12.500 livrate către Marina Militară a SUA în 1945, dar nu avut parte de acțiune. După câțiva ani, a fost transferat în Honduras, America Latină, unde a rămas activ până în 1965. Apoi, un milionar texan l-a achiziționat și recondiționat în State, zburând cu el destul de rar. În 1990, americanul l-a vândut lui Sigi Angerer, fostul pilot-șef al Flying Bulls, care, în acel moment, se afla în căutare de avioane vechi, strict din interes personal. După un proces care a necesitat multă răbdare și tact, cei doi au reușit să ajungă la un numitor comun în privința prețului, așa că Anger a adus avionul Corsair în Austria.

Misiunea avionului Corsair deținut de Flying Bulls este mult mai pașnică în prezent, acesta fiind una dintre marile atracții de la Hangar-7 și de la spectacolele aeriene din toată Europa. CHANCE VOUGHT F4U-4 “CORSAIR” va fi pilotat de catre Eric Goujon. 

Mai multe informații despre aeronovă sunt disponibile aici.

Despre ALPHA JET D-IFDM

Flying Bulls deține în portofoliu patru aeronave Fairchild Dornier Alpha Jet care au fost demilitarizate. Fabricate în colaborare cu Dassault, Breguet su Dornir, versiunea militară a aeronavei a fost folosită de către forțele de apărare (Portugalia, Egiptul, Marocul și mai multe țări africane încă o folosesc) în acest scop. Datorită proprietăților perfecte de zbor și a fiabilității tehnice, Alpha Jet este utilizată ca aeronavă de înaltă clasă de formare profesională, instruire, atac și acrobații aeriene. După ce Luftwaffe a decis să retragă de pe piață aeronavele Alpha Jet 175 la începutul anilor ’90, acestea au fost depozitate într-un hangar din Garnizoana Fuerstenfeldbruck. După acest moment, Flying Bulls a achiziționat două dintre aceste aeronave, le-a demilitarizat și de atunci au fost folosite pentru demonstrații. În 2001 a mai apărut încă o oportunitate și a mai achiziționat încă două aeronave direct de la compania Fairchild-Dornier, iar în 2003 flota s-a mai mărit cu încă două aeronave. Cele două aeronave Alpha Jet-ul vor fi pilotate de către Stefan Dolbhammer și Philipp Haidbauer.

Mai multe informații despre aeronavă sunt disponibile aici.

Despre NORTH AMERICAN T-28B TROJAN

 North American T-28B Trojan a fost construit în 1954 și este perfect pentru zborul acrobatic, fiind folosit de către Forțele Aviatice Americane în același scop până în 1965. Ulterior, a fost vândut unui proprietar privat din Texas, care a și recondiționat aeronava. La mijlocul anilor ’80 T-28B a fost descoperit de cătreSigi Angerer, care a și devenit mai târziu chief pilot la Flying Bulls. La acea vreme se afla în Oklahoma, căutând un avion de acest tip care să fie și functional și după negocieri dure a reușit să-l achiziționeze. Pentru a putea fi adus în Europa, a zburat cu avionul până în Chino, California, iar acolo a fost dezasamblat și încărcat în 40 de containere. Acesta a fost deținut până în 1988 de către compania elvețiană Jet Aviation, apoi a fost adus în Austria, iar din 2001 se regăsește în Salzburg.

T-28B a face parte din colecția de aeronave istorice operaționale. Alături de celelalte aparate de zbor din flota Flying Bulls, pot fi vizitate la Hangar 7, din apropierea Aeroportului din Salzburg, dar și la multe show-uri aviatice din diverse țări.

North American T-28B Trojan va fi pilotat de către Miguel Hochleitner. 

Mai multe informații despre aeronavă sunt disponibile aici.

 

Avioanele Flying Bulls pot fi văzute la BIAS la orele 11.00, și 17.30.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *